Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Powrót na górę

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Szkoła Podstawowa

z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi im. "Twórców Polskiej Miedzi" w Jędrzychowie

O Szkole

Przedszkole

 

projekty edukacyjne

swietlica szkolna

wolontariat

samorzad uczniowski

biblioteka

 

Logowanie

BIP

Polkowice

Logo Polkowic

Informujemy rodziców dzieci trzyletnich, czteroletnich i pięcioletnich uczęszczających do oddziału
i punktu przedszkolnego, że w terminie od 14 lutego do 20 lutego 2020 roku należy złożyć
deklarację o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego na kolejny rok szkolny.
Deklarację można pobrać za pomocą poniższego linka lub w sekretariacie szkoły oraz złożyć również w sekretariacie lub przesłać za pomocą poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

pobierz deklarację

Utrwalenie kształtów i nazw figur geometrycznych.Utrwalenie nazw kolorów. Wzbogacenie słownictwa dzieci. Rozwijanie twórczej wyobraźni. Utrwalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według kształtu. Wdrażanie dzieci do uważnego słuchania i skupiania się na wykonywanych czynnościach. Doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej. Rozwijanie umiejętności przeliczania.

Masażyki to zabawy oparte na dotyku. Powstały z myślą o dzieciach i rodzicach, aby pogłębiać ich więź uczuciową. 
Masażyki uczą dzieci:
-orientacji we własny ciele
-pomagają poznać kierunki (góra-dół, lewo-prawo)
-pozwalają doznawać różnego rodzaju bodźce dotykowe.
Masażyki pomagają dziecku skoncentrować się na sobie, swoim ciele, dzięki czemu uspokaja się, odpręża. Najlepsza okazja na pełen relaks nadarza się wieczorem, gdy dziecko przygotowuje się do snu.

Podczas masowania należy przestrzegać następujących zasad:
• nie spieszyć się, dać dziecku tyle czasu, ile potrafi ono przyjąć
• masując, dorosły powinien zachować spokój, spokojnie oddychać, koncentrować się na dziecku, jego reakcjach i wspólnej radości z przebywania razem. Masują rodzice dzieci i odwrotnie.
A oto przykłady masażyków w grupie:

Idzie rak
Idzie rak nieborak, czasem naprzód, czasem wspak jak ugryzie będzie znak. 
(kroczymy palcami po ciele dziecka, przy ostatnim zdaniu lekko szczypiemy ).

Ciasto
Ugniatam ciasto na placek (ugniatamyplecy,naśladując wyrabianie ciasta)
poszczypię (delikatnie szczypiemy plecy)
pogłaszczę (klaszczemy plecy)
ubiję (stukamy delikatnie pięściami w plecy)
rozpłaszczę (ugniatamy całymi dłońmi plecy)
podrapię, poskrobię (skrobiemy palcami na całych plecach)
wiśniami ozdobię (stukamy palcem wskazującym,naśladując wciskanie owoców w ciasto)

Dłonie
Słońce świeci (masujemy otwartymi dłońmi plecy)
Pędzą konie (oklepujemy plecki)
Idą słonie po betonie (stukamy piąstkami) 

Idzie pani na szpileczkach (stukamy w plecki palcami wskazującymi)
Płynie wąska rzeczka (głaszczemy plecy jedną ręką i robimy slalom)
Pada deszczyk (udajemy, że gramy ) 
Przeszedł  dreszczyk? 

 

Śnieg zasypał pola, lasy.
Dokąd lecą głodne ptaki? Kto je karmi po zamieci?
Kto?
Wiadomo- dzieci!

Zachęcamy Państwa również, do wspólnego z dziećmi dokarmiania ptaków we własnych karmnikach. Takie działania niosą ze sobą wspaniały walor edukacyjny dla naszych pociech, uczą odpowiedzialności, dbania o środowisko naturalne, dają możliwość obserwacji, ale także, satysfakcję i wiele radość.

 

Jak i czym dokarmiać ptaki? 
1. Rozpoczynamy dokarmianie wraz z pojawieniem się ujemnych temperatur i pokrywy śnieżnej (jak najbardziej możemy wyłożyć pożywienie ptakom wraz z pojawieniem się przymrozków a przed mającymi wystąpić silnymi opadami śniegu by wiedziały gdzie mogą znaleźć pokarm.
2. Nie karmimy ptaków chlebem ani resztkami z własnego stołu. Przetworzona żywność zawiera duże ilości soli i sztucznych dodatków, które są szkodliwe dla ptaków, ptaki od tego chorują.
3. Podajemy ptakom naturalne pożywienie, takie jak ziarna zbóż, nasiona roślin oleistych, orzechy, owoce, wieszamy słoninkę itd.
4. Wykładamy pożywienie w przygotowanym do tego miejscu - karmniku, który  najlepiej jak jest ustawiony w zacisznym miejscy, osłoniętym od wiatru; tak by blisko niego był jakiś gęsty krzew w którym ptaki mogłyby się schronić. Ważne by karmik był przestrzenny wysoki i szeroki na min. 25 cm by ptaki mogły swobodnie do niego wlatywać i szybko się ewakuować.
5. Jeżeli zdecydowaliśmy się na dokarmianie ptaków musimy robić to systematycznie przez całą zimę, do kiedy stopnieją ostatnie śniegi. 

 

 

Copyright © 2020 Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi w Jędrzychowie Rights Reserved.