Powrót na górę
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi
Na poprzednich zajęciach poznałeś jedną z metod radzenia sobie z negatywnymi uczuciami. Dziś kolejna „Liść na rzece” – dzięki niemu Twoje przykre myśli odpłyną, a Ty poczujesz się lepiej. Możesz poprosić inną osobę, żeby czytała Ci instrukcję.
Włącz film ( wycisz w nim dźwiek)
Usiądź wygodnie na krześle albo w fotelu.
Przez chwilę oddychaj.
Po rzece płyną liście, które spadły z drzewa.
Jeśli w Twojej głowie pojawia się jakaś myśl, która Cie martwi, połóż ją na liściu.
Pozwól tym zmartwieniom odpłynąć na liściach.
Kładź na liść każdą myśl, jaka przychodzi Ci do głowy.
Niech myśli odpływają na liściach.
Weź głęboki wdech a następnie wypuść powietrze.
Znajdź katrę ze wskaźnikami uczuć, zaznacz ile jest teraz w Tobie każdego uczucia.
Pozdrawiam
Witajcie Uczniowie,
zapraszam Was do gry w statki, często nazywaną bitwa morską. Zaproś kolegę lub koleżankę do wspólnej zabawy.
Przypomnę zasady gry:
Musimy mieć planszę z polami 10 na 10. Kolumny planszy (na górze) nazywamy kolejnymi literami alfabetu od A do J, natomiast wiersze (z lewej strony) numerujemy od 1 do 10. Każdy gracz powinien mieć przygotowane dwie takie plansze. Na jednej zaznaczy swoje statki, na drugiej będzie zaznaczał statki przeciwnika.
Każdy z graczy na lewej planszy umieszcza swoje statki. Sposób rozmieszenia jest dowolny. Statki nie mogą stykać się rogami i nie mogą się załamywać.
Gracze powinni ustalić czy statki mogą stykać się rogami, czy mogą się załamywać itp.
Na planszy rysujemy:
4 jednomasztowce
3 dwumasztowce
2 trzymasztowce
1 czteromasztowiec.
Pierwszy gracz strzela w wybrane pole podając jego współrzędne (koordynaty) np. C7. Jeśli nie trafił przeciwnik podaje informację słowną: „pudło”, a wskazane pole zaznacza kropką. Jeśli strzał będzie trafiony przeciwnik podaje informację : „trafiony”. Jeśli gracz ma trafiony strzał, ma dodatkową kolejkę aż do pudła. Jeżeli cały statek zostanie trafiony należy poinformować gracza słownie: „trafiony zatopiony”. Wygrywa ten, kto pierwszy zatopi wszystkie statki przeciwnika.
Planszę do gry zrób sam. Weź kartkę w kratkę i narysuj kwadrat o wymiarach 5 cm na 5 cm (każdy bok będzie się składał z 10 kratek). Na górze podpisz kratki: A, B, C, D, E, F, G, H, I, J (te litery są w porządku alfabetycznym- niedługo będziesz się go uczył) , zaś kratki z lewej strony kwadratu oznacz od 1 do 10. Teraz, obok lub pod spodem, narysuj drugi taki sam kwadrat w ten sam sposób oznaczony.
Życzę Ci super gry i oczywiście wygranej!