Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Powrót na górę

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

    Szkoła Podstawowa Integracyjna

     im. "Twórców Polskiej Miedzi" w Jędrzychowie

O Szkole

Przedszkole

 

projekty edukacyjne

swietlica szkolna

wolontariat

samorzad uczniowski

biblioteka

 

Logowanie

BIP

 

Po dwóch miesiącach odpoczynku czasem ciężko nam znów przestawić się na tryb nauki i codziennych obowiązków. Pamiętajcie jednak, że jeśli znajdziecie odpowiednią motywację, nauka może być łatwiejsza i przyjemniejsza.
 
1. Wyznacz sobie cel
Należy sobie określić dalszy, ale nie za bardzo odległy, cel. Zbyt odległy staje się nierealny i nie ma mocy zachęcenia do poświęceń. Cel realny, daje poczucie kreowania rzeczywistości i wpływu na własne życie. Może nim być, na przykład, dostanie się na wymarzone studia, czy zdobycie ciekawej pracy. Musi być dla nas atrakcyjny i ważny.
2. Zaplanuj naukę
Dzielimy materiał na części, uwzględniając ile mamy czasu do egzaminu (klasówki). Po każdej części robimy przerwę, a po niej powtarzamy materiał uzupełniając to, co nam umknęło. Następnego dnia rozpoczynamy naukę od materiału z dnia poprzedniego, potem nowy i znów powtórzenie. Nie zamęczamy się ogromną partią treści na raz, odpoczywamy, a dzięki powtórzeniom utrwalamy materiał.
3. Zainteresuj się tematem
Można obejrzeć film, na dany temat, albo skorzystać z programów komputerowych. Programy, które sprawdzają naszą wiedzę (quizy, zagadki, gry) powodują, że koncentrujemy się na wygranej i punktach, a dzięki temu wiedzę przyswajamy niejako przy okazji. Natomiast edukacyjne programy dostarczają nam głównie ciekawostek.
4. Wypracuj własny system
Skuteczny system daje efekty, a to zachęca do dalszej nauki. Mogą to być samoprzylepne karteczki z definicjami (datami, wzorami) do zapamiętania, rozklejone w pokoju. Mogą to być mapy myśli lub inne graficzne przedstawienia treści, których się uczymy. Na początek warto wypróbować różne sposoby, żeby przekonać się, który w naszym przypadku sprawdza się najlepiej.
5. Nagradzaj się
Może to być coś słodkiego, spacer, czy spotkanie. Nagroda musi mieć dla nas znaczenie. Musimy być wobec siebie uczciwi i wręczyć ją sobie po ustalonym wcześniej osiągnięciu (np. zapamiętam 20 dat historycznych). Nie wolno mylić nagrody z odpoczynkiem. Ten nam się należy po określonym czasie nauki, bez względu na osiągnięcia. Np. po 2 godzinach odpocznę 30 minut. Nagroda zaś dotyczy sukcesów. Dopiero gdy się nauczę to ją dostanę.
 

Copyright © 2019 Szkoła Podstawowa Integracyjna w Jędrzychowie Rights Reserved.