Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Powrót na górę

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


          Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi

    im. "Twórców Polskiej Miedzi" w Jędrzychowie

O Szkole

Aktywna tablica

Przedszkole

Rewalidacja 

DoradztwoZawodowe

projekty edukacyjne

swietlica szkolna

WolontariatSamorzad

biblioteka

biblioteka

 

Logowanie

BIP

Polkowice

Logo Polkowic

1. Wyznacz sobie cel
Należy sobie określić dalszy, ale nie za bardzo odległy, cel. Zbyt odległy staje się nierealny i nie ma mocy zachęcenia do poświęceń. Cel realny, daje poczucie kreowania rzeczywistości i wpływu na własne życie. Może nim być, na przykład, dostanie się na wymarzone studia, czy zdobycie ciekawej pracy. Musi być dla nas atrakcyjny i ważny.
2. Zaplanuj naukę
Dzielimy materiał na części, uwzględniając ile mamy czasu do egzaminu (klasówki). Po każdej części robimy przerwę, a po niej powtarzamy materiał uzupełniając to, co nam umknęło. Następnego dnia rozpoczynamy naukę od materiału z dnia poprzedniego, potem nowy i znów powtórzenie. Nie zamęczamy się ogromną partią treści na raz, odpoczywamy, a dzięki powtórzeniom utrwalamy materiał.
3. Zainteresuj się tematem
Można obejrzeć film, na dany temat, albo skorzystać z programów komputerowych. Programy, które sprawdzają naszą wiedzę (quizy, zagadki, gry) powodują, że koncentrujemy się na wygranej i punktach, a dzięki temu wiedzę przyswajamy niejako przy okazji. Natomiast edukacyjne programy dostarczają nam głównie ciekawostek.
4. Wypracuj własny system
Skuteczny system daje efekty, a to zachęca do dalszej nauki. Mogą to być samoprzylepne karteczki z definicjami (datami, wzorami) do zapamiętania, rozklejone w pokoju. Mogą to być mapy myśli lub inne graficzne przedstawienia treści, których się uczymy. Na początek warto wypróbować różne sposoby, żeby przekonać się, który w naszym przypadku sprawdza się najlepiej.
5. Nagradzaj się
Może to być coś słodkiego, spacer, czy spotkanie. Nagroda musi mieć dla nas znaczenie. Musimy być wobec siebie uczciwi i wręczyć ją sobie po ustalonym wcześniej osiągnięciu (np. zapamiętam 20 dat historycznych). Nie wolno mylić nagrody z odpoczynkiem. Ten nam się należy po określonym czasie nauki, bez względu na osiągnięcia. Np. po 2 godzinach odpocznę 30 minut. Nagroda zaś dotyczy sukcesów. Dopiero gdy się nauczę to ją dostanę.